قاتل محسن فاطمه علیها السلام محاکمه مى شود
امام صادق علیه السلام مى فرماید:
((اَوَّلُ مَنْ یُحْکَمُ فیهِمْ مُحْسِنُ بْنُ عَلِی علیه السلام وَ فى قاتِلِهِ، ثُمَّ فى قُنْفُذَ، فِیُؤْتَیانِ هُوَ وَ صاحِبُهُ، فَیُضْرَبانِ بِسیاطٍ مِنْ نارٍ، لَوْ وَقَعَ سَوْطٌ مِنها عَلَى الْبِحارِ لَغَلَتْ مِنْ مَشْرِقِها اِلى مَغْرِبِها، وَ لَوْ وُضِعَتْ عَلى جِبالِ الدُّنْیا لَذابَتْ حَتّى تَصیرَ رَماداً، فَیُضْرَبانِ بِها)).
((
نخستین کسى که درباره او محکمه عدل در حکومت حقّه تشکیل مى شود، محسن فاطمه است ، بین او و قاتلش محکمه برگزار مى شود. قُنفُذ و اربابش (دوّمى ) آورده مى شوند و با تازیانه هائى از آتش شلاّق مى خورند. اگر یکى از آن شلاّقها بر دریا زده شود همه اقیانوسهاى جهان از مشرق تا مغرب به جوش مى آید. و اگر یکى از آنها به یکى از کوههاى دنیا بخورد ذوب شود و تبدیل به خاکستر مى گردد. آن دو دشمن خدا با این تازیانه شلاّق مى خورند)).

شلاّق خوردن زنى که حضرت زهرا علیها السلام را اذیّت مى کرد
و در حدیثى دیگر پرده از نام زنى برداشته شده که حضرت زهرا علیها السلام را خیلى رنج مى داد ... آن زن (حمیراء) در رجعت برگردانده مى شود و به دست مبارک حضرت مهدى علیه السلام به مجازات مى رسد

و همچنین ، همه کسانى که به اهلبیت عصمت و طهارت علیهم السلام ستم کرده اند به دنیا برگردانده مى شوند و انتقام از آنها گرفته مى شود.
چنانکه امام صادق علیه السلام مى فرماید:
((
هنگامى که قائم ما قیام کند، همه کسانى که مؤمنان را آزار کرده اند در زمان آن حضرت بر مى گردند و مؤمنان از آنها انتقام مى گیرند)).